Універсальний солдат чи вузький спеціаліст: аргументи копірайтера на тему професіоналізму
Ще донедавна, я, по наївності, щиро вірила, що якщо читаю на сайті виробника про меблі – то стаття написана людиною, яка ці меблі виготовляє, а коли на очі трапляється текст про лікування мігрені, то це рекомендації як мінімум лікаря-невропатолога. Ну, єдине, що можна допустити – це якусь редактуру перед публікацією.
Виявляється все набагато простіше. Звичайно, авторських статей і наукових публікацій ніхто не відміняв, але практика показала, що більшість текстів на інтернет-сайтах написані звичайними копірайтерами. І для популярності допису зовсім не обов’язково мати вчену ступінь чи спеціальну освіту.
Вдале поєднання суті і форми викладу – запорука успіху
Сучасний інтернет-простір – це поле, де практично кожен сайт, кожен блог – це рекламний майданчик, метою якого є прямий або опосередковуваний продаж/просування товарів, послуг або ідей.
А в питанні просування, як ви розумієте, найкраще мати справу не з виробником, бізнесменом чи вченим, а з копірайтером, що розуміється на тонкощах рекламних текстів. Вдале поєднання суті і форми викладу – запорука успіху.
Безліч тем вимагають грамотного викладу. З яким спеціалістом краще мати справу – з універсальним солдатом, який береться за будь-яке завдання чи з вузьким спеціалістом? А що краще для копірайтера – шукати свою вузьку нішу і там вдосконалюватись, чи все-таки розширювати свої горизонти і не зациклюватись на чомусь одному? Розбираємось.
Універсал: копірайтер широкого профілю
Якщо людина береться виконувати завдання на тему, про яку вона мало знає (поки що), це зовсім не означає, що текст в результаті вийде низькопробний.

Нестачу досвіду і знань можна цілком збалансувати інформацією з відкритих джерел, було б бажання і час.
Мабуть, виключення становлять специфічні теми (як от юриспруденція, будівництво та архітектура, IT-галузь, медицина, та і то тільки у випадку, коли на виході повинен бути текст для спеціалістів, а не для широкого загалу).
Вигоди співпраці з копірайтером-універсалом:
- гнучкість розуму і швидке занурення у тематику, висока можливість знайти нестандартний підхід, що може стати «фішкою» тематики;
- легкий старт, відсутність штампів і побоювань (за умови достатнього досвіду роботи взагалі);
- невисока оплата праці, оскільки такі тексти, як правило, призначені для звичайних людей, що прагнуть цікавої та корисної інформації.
Вигоди для спеціаліста, що хоче стати «універсальним солдатом»:
- стартувати можна практично з нуля – пробуйте, вчіться, практикуйте!
- велике різноманіття пропозицій – гарні тексти треба всім!
Негатив для копірайтера-універсала:
- велика конкуренція;
- відносно невисока оплата праці.
Вузька спеціалізація: копірайтер однієї ніші
Якщо вже вирішили змінити життя і перейти на заробітки через написання текстів, але маєте досвід роботи у певній сфері, то звичайно, якщо ви працювали в сфері економіки, тексти на економічну тематику підуть легше. А якщо є досвід лікарської практики, то природно, що простіше буде писати на теми оздоровлення чи лікування.

Якщо замовник сподівається викладати готові тексти без сторонньої корекції, то такий вузькопрофільний автор – справжня знахідка, але і за свої послуги він буде просити багато.
Вигоди співпраці з копірайтером вузької спеціалізації:
- виконає замовлення, з якими інші не впораються.
Негатив для замовника:
- складність пошуку «потрібного» спеціаліста;
- висока оплата праці вузькопрофільного райтера.
Вигоди для копірайтера вузького профілю:
- низька конкуренція в спеціалізованих темах;
- висока оплата праці.
Негатив для копірайтера:
- складності з пошуком замовлень.
Як вибрати правильний шлях: шукаємо баланс
Що обирати замовнику – треба дивитись у кожному окремому випадку.
Що ж стосується колег-копірайтерів, пропоную альтернативний, «гібридний» варіант, який донині використовую на практиці.

Починати потрібно з різних тем, але при нагоді практикувати більше там, де відчуваєте силу і компетенцію.
Пошук нових завдань розширює межі і спонукає до навчання. Спеціалізація у вузьких нішах сприяє «зашореності» і, логічно, приводить до зниження якості ваших творінь.
Справжній професіонал – це, як не смішно звучить, «вузький спеціаліст широкого профілю», щось проміжне між універсалом і «спецом». Це райтер, який точно знає, в яких темах він сильний і з якими він просто ще не працював.
Якщо проект довготривалий (а не разове замовлення), то розібратись і вникнути можна у будь-яку (або майже будь-яку) тематику.
Свого часу мені доводилось писати статті для господарських супермаркетів та салонів краси, для медичних порталів з вузькою спеціалізацією та для компанії, що продає та обслуговує радіокеровані моделі. І це без жодного натяку на медичну чи технічну освіту. Апогеєм стали статті за результатами практичних семінарів науково-дослідного інституту, що займається розробкою та дизайном багатошарових друкованих плат за IPC-стандартами.
З кожним завершеним проектом я набуваю майстерності і впевненості у власних силах. А ще – постійно навчаюсь і розширюю власний кругозір.
Висновки: серединка – це не посередність
Копірайтер гібридного типу – знахідка для замовника. Це людина широкого світогляду, що не боїться нового і прагне зростання.
Як правило – це люди, закохані у свою роботу, що навчаються постійно не тому, що «так потрібно», а тому, що так прагне серце і внутрішній «двигун прогресу».
Якщо часу достатньо, такий профі видасть експертну статтю, але при цьому вартість його послуг також тримається на середньому рівні.
А що ви думаєте з цього приводу: краще вибирати вузьку нішу чи працювати у широкому спектрі тем?
Єдине в чому я впевнена на 100%: будь-яка стаття повинна бути написана «від душі» і якісно, незалежно від теми та величини оплати. Такий підхід – це ознака професіоналізму, який цінується завжди і у всіх галузях.
Сподобалась стаття? Підпишіться на розсилку мого сайту і будете дізнаватись першим про нові дописи.
Статті в тему:
Стиль і манера письма. Як копірайтеру не втратити себе
Копірайтер в деталях, або як психотип впливає на професійні якості
Увага, розшук! Ідеальний замовник, де ти?
Як почати нове життя, або все тільки попереду! Власний досвід
Чому не потрібно боятись конкуренції або принцип Парето в дії