Копірайтер в деталях, або як психотип впливає на професійні якості

Професія копірайтера – специфічна. Сказати, що вона творча – значить не сказати нічого.

Творчість, як правило, передбачає вільні теми і вільне трактування. У нас же все повинно бути чітко окреслено, математично виважено і одночасно – з творчим підходом!

От і крутись, як можеш…

Специфічність копірайтеської праці приводить на цю ниву таких же специфічних людей, зі своїми тарганами у голові.

Хай нікого не образить моя наступна класифікація авторів-копірайтерів, яку я дозволила собі вивести на основі тисяч прочитаних коментів у facebook та десятків авторських статей у блогах.

Це все – гумор з часточкою правди. Отож, хто ти, друг-копірайтер?

Психотипи за класиком

Про типологію Юнга ми говорили у попередній статті, коли розбирали основні типи замовників. Спробуємо розібратись з фрілансерами-копірайтерами за аналогічною схемою.

Тут основне розібратись, хто є хто…

Отже, крючкотвори-початківці і маститі професіонали можуть поводити себе як:

Вчитель-сенсорик

Мрійник-інтуїт

Вміє аналізувати та легко доносить до простого читача будь-яку професійну тему.

Порівнюючи факти і зрозумілі поняття розплутає будь-яку задачу. Якісно відредагує текст від початку і до кінця, звертаючи увагу на кожну кому.

Його девіз: нічого зайвого, тільки факти.

Доносить думку яскравими образами. Читати його творіння – це як дивитись захоплююче відео.

Емоції випереджають думку, тому часто трапляються друкарські помилки, які він вперто не бачить.

Його девіз: світ прекрасний і чи варто звертати увагу на деталі?

Давайте вже, викладайте свій дедуктивний метод

Логік-сухар

Етик-миротворець

Цей тип ідеально пише статті-інструкції та описи товарів. У його «оповідках» мало емоцій, зате все чітко розписано по поличках.

Все зрозуміло і правильно. Не придерешся.

Одним словом – «людина-главред».

Його девіз: Логічно – значить добре і правильно.

Він важко підбирає метафори, бо хоче вибрати найкращу і найправильнішу.

Боїться словом образити читача, тому його тексти – універсальні і зрозумілі. Дуже швидко знаходить контакт з аудиторією і пише «як по маслу».

Довіряє своїм почуттям і симпатіям.

Його девіз: для людей – як для себе і тільки найкраще.

Кожен з цих людей також може бути:

Педант-раціонал

Волелюбець-ірраціонал

Все робить по плану. Прискіпливий до деталей. На текстах це майже ніяк не позначається, але дуже впливає на його розпорядок дня.

Якщо вибився з графіка – ситуація майже патова, «все пропало!». Не панікер, але поза планом думка просто до голови не йде, от і все.

Його девіз: ніяких несподіванок і все буде в нормі.

 Не планує, а легко іде за течією. Вміє працювати одразу на кількох замовників, типовий сучасний Труффальдіно.

Не переймається, якщо завдання було «на вчора», тому можуть бути проблеми з дед-лайнами.

Його девіз: тут і зараз! А завтра день покаже, як діяти!

або:

Спрінтер-екстраверт

Тихоня-інтроверт

Швидко контактує з замовником і моментально видає результат. Майстер коротких текстів. Скучає, якщо доводиться довго і марудно обсмоктувати об’ємний матеріал.

Його девіз: написав – видав – чекаю оплесків.

Може годинами, а то і цілодобово длубатись у написаному.

Обожнює об’ємні тексти і дрібні деталі. Схильний до спостережень і міркувань.

Майже монах-затворник, який працюватиме якісно тільки тоді, коли його не чіпають.

Його девіз: дайте мені спокій – і я переверну світ!

Ну, тепер все стало на свої місця. а ви як думаєте?

Впізнали себе? А колегу? Звичайно, людині притаманні всі ці риси, просто в різних пропорціях.

Тепер, знаючи себе, ми можемо впевнено обирати тематику і так само впевнено відмовлятись від «важких» та «неприйнятних» тем.

З часом і набутим досвідом, гадаю, професійні навички переважують індивідуальні особливості. Такі зміни – це ознака професійного зростання, стережіться тільки, щоб не «заглушити себе у собі», а так – все буде ОК!

Бажаю всім професійного зростання «без фанатизму», ну і звичайно, ідеальних замовників!

Підпишіться на розсилку нових моїх статей, щоб не пропустити наступну, тема теж намічається цікава.

У статті використані матеріали книги І.Каганця «Психологічні аспекти в менеджменті: Типологія Юнга, соціоніка, психоінформатика».

А серйозно і по-справжньому визначити свій соціонічний тип можна тут. http://www.aratta-ukraine.com/testtim_ua.php

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *