Як змусити сайт продавати: реальний кейс та майже покрокова інструкція

«Сайт не працює!» або Чому бувають кволенькі інтернет-продажі
Ціна питання, або Все включено з мінімальними затратами
Як висновок
Якщо сайт-продажник створено, а толку від нього катма – варто задуматись про внутрішні негаразди ресурсу.
- Чому пошукова система не показує сайт потенційним клієнтам?
- Чому люди, якщо і зайшли, то втікають зі сторінок, не залишаючи заявок?
Погодьтесь, прикро платити роками за хостинг та домен і при цьому не отримувати зиску від роботи самого сайту.
Які елементарні речі можуть поправити ситуацію – розповім далі.
«Сайт не працює!» або Чому бувають кволенькі інтернет-продажі
Основним напрямком роботи фірми «А» є продаж та встановлення віконного та дверного скла. Підприємство гарно працює і розвивається, замовлень на роботу не бракує. Все добре, якби не одне «але».
На бізнес працюють 2 сайти. Один, той що відповідає за послуги із встановлення скла, пропрацьований з точки зору SEO-оптимізації та постійного оновлення контенту (статті в блог, відгуки). Інший же, призначений для безпосередніх продажів скла (навіть передбачена пересилка по всій Україні) – висить мертвим вантажем і лише поїдає кошти на своє утримання.
«Сайт не працює. Подивіться, що тут можна зробити», – як було відмовити давньому клієнту?
Зізнаюсь, аудит сайтів – не моя специфіка, проте тема мене зацікавила. За кілька днів було проведено експрес-аудит ресурсу з точки зору споживача і зроблено висновки про те, що ж я, як копірайтер, можу тут вдіяти.
Як виявилось, зробити можна було чимало.
Найперші помилки, що впливають на «працездатність» будь-якого сайту-продажника:
1.Простота і зрозумілість кожної сторінки для потенційного клієнта.
Якщо є кнопка – надпис на ній повинен відповідати суті.
Якщо є гіперпосилання – воно повинно вести на існуючу сторінку, що відкривається у цьому ж або новому вікні.
Якщо є заклик до дії – то слід максимально спростити кроки до завершення процесу (наприклад, до покупки) – не ускладнювати завдання покупця і перебрати на себе максимум турботи про нього.
2. Орфографічні помилки в текстах.
Негоже змушувати клієнтів спотикатись об кривуляки слів. Ключові слова повинні легко і органічно вписуватись в основний текст опису товару або категорії.
Окрім того, що потенційні клієнти можуть зі злості натиснути на «хрестик» і піти геть, то ще й Гугл вмішується – за неграмотність текстів нещадно відправляє сайт на задвірки пошуку.
3. Мета-теги та ключові слова.
Звичайно, система сама (за умовчанням) підтягне щось у Description та Title. Але якщо це зробити свідомо – результат порадує не тільки пошуковика та покупця.
Кажуть, що тег Keywords практично не використовується у ранжуванні. Я стою на позиції, що якщо не доведено протилежне, то використовувати найменшу можливість для покращення роботи потрібно обов’язково. Отже, прописую всі можливі теги Description, Title, Alt (якщо використовуємо картинку в описі) та Keywords.
4. Перелінковка.
Корисно, коли на сторінці опису є гіперлінк на іншу (робочу) сторінку цього ж сайту. Рекомендовано давати не більше 2-3 гіперлінків на одній сторінці.
Однак, якщо гіперпосилання веде на сторонній ресурс, то варто звернути увагу на те, щоб інший сайт відкривався в новій вкладці. Увагу клієнта слід утримувати всіма можливими засобами, інакше він просто піде геть і забуде, що хотів зробити до цього.
Детальний аналіз «неполадок» видався громіздким, але досить аргументованим.

«Робимо!» – вердикт, якого я і очікувала.
Ціна питання, або Все включено з мінімальними затратами
Я чесно попередила замовника, що очікувати «вау-ефекту» не можна. Сказала, що я не впевнена, наскільки швидко система відреагує на виправлення помилок і, можливо, результат прийде через 3-6 місяців. Але помилки є, і їх бажано виправити – гірше точно не буде.
На виконання плану аудиту склала коротенький кошторис, який тут же був затверджений.

Роботи розпочались в середині листопада минулого року. Не все, що планувала змогла зробити самотужки, довелось підключити стороннього IT-спеца для налагодження коректної роботи платіжного блоку.
За півтора місяця все заплановане успішно втілилось в життя. Тут би сісти-відпочити в очікуванні результату. Проте…
Те що я побачила в «статистиці» сайту, буквально ошелешило. Продажі пішли вгору вже в грудні, тобто, фактично через 2 тижні після того, як я виправила граматичні ляпи та прописала мета-теги!
Важко описати почуття, з яким я очікувала січня-лютого, адже всім відомо, що ці місяці вважаються «мертвими» для сфер, що не стосуються подарунків. Графік статистики впевнено залишався на попередньому рівні.
З моменту проведення роботи на сайті пройшло більш як півроку. Я вперто чекала, щоб пройшло трохи часу, щоб мати повну впевненість у результаті. І таки так – це стабільно працює.
Статистика станом на 31.12.2018 Статистика станом на 15.07.2019
Якщо до цього сайт роками висів без діла і приводив 1-2 покупців на місяць(!), то тепер дає впевнені 15-20 продажів щомісячно. А це, враховуючи специфіку товару (нагадаю – це віконне та дверне скло з порізкою) – дуже гарний результат.
Результат потішив власника, а його відгук про пророблену роботу – мене.

Приємно, коли кропітка праця дає гарні плоди. А особливо, коли це – перша спроба у новому амплуа.
Як висновок
Не варто нехтувати дрібницями. Кожна дрібничка (як, наприклад, бите посилання чи орфографічна помилка в ключовому слові) може негативно впливати на ранжування сайту, і так само найменша незрозумілість (як, наприклад, складності з оплатою) може відлякати потенційного покупця.
Ще один суттєвий висновок: неважливо, наскільки багатий у вас асортимент і який рівень цін в магазині.
І, звичайно:
- Якщо щось на сайті може бути незрозумілим – воно буде незрозумілим.
- Якщо щось може бути трактовано неправильно – воно саме так і буде трактовано.
- Якщо можна щось зробити для покращення роботи сайту – це потрібно зробити.
Статті в тему:
Структура тексту-продажника, або Як працює модель AIDA
Як написати правильний експертний текст: користь статті + SEO-складова = успіх
Що таке LSI-копірайтинг, або Як підняти релевантність тексту в очах пошукового робота
Ключові слова: що це таке і яка їх роль у пошуку Googlе
Що таке «тошнотність» та «вода» в тексті і що цінують пошукові роботи на наших сайтах
Що таке унікальність тексту і якою вона повинна бути в ідеалі
Як правильно оформити текст на сайті: що миліше оку і легше для сприйняття