Як написати правильний експертний текст: користь статті + SEO-складова = успіх

 

Експертний текст: 3 секрети

Ера контент-маркетингу
Секрет 1: оптимальне SEO
Секрет 2: максимально корисне наповнення
Секрет 3: зручність читання та сприйняття
Як висновок

На щастя, я не застала час, коли тексти для сайтів писались виключно для машин і складались на 90% із ключових запитів, тобто створювались тільки для того, щоб пошуковий робот «побачив» у ньому потрібні слова або фрази.

Ера контент-маркетингу

Пішли в небуття ті часи, коли в завданні до написання вимагалось вжити криві словосполучення типу «кросівки жіночі дешево Київ купити» (і то по кілька разів!), при цьому смисл тексту рідко коли брався до уваги.

Прийшла ера контент-маркетингу. Ера корисних (експертних) статей, написаних в першу чергу для задоволення запитів живих людей.

Пошукові роботи порозумнішали і навчились відділяти пшеницю від куколю. SEO-спеціалісти взялись за голову, шукаючи нових методів просування сайтів, а копірайтери видихнули з полегшенням: «сео-маячня» поступово зникає з інтернет-сторінок.

Однак, оптимізація текстів для пошукових систем залишається актуальним моментом. Питання тільки в тому, що замість сео-складової на перше місце виходить зміст і «корисність» тексту для цільової аудиторії.

Правильно підібране і застосоване SEO-ядро (англ. search engine optimization) дозволяє сайту стати помітним в очах пошуковика, а суть та цікавий виклад матеріалу – захоплюють читача, утримують його, спонукають переходити за іншими посиланнями і знову і знову читати статті, отримуючи від цього користь і насолоду.

Пошуковики цінують таку поведінку користувача на сайті, розуміють, що інтернет-ресурс користується повагою і популярністю, а тому впевнено віддають йому місце в ТОП-10 ранжування.

Як висновок скажу, правильний експертний сео-текст викликає довіру всіх сторін процесу, перетворює гостей сайту на постійних відвідувачів, а згодом – на вдячних клієнтів.

Так працює контент-маркетинг. І саме тому грамотно побудована сео-стаття, що претендує на позначку «експертна», тобто корисна для цільової аудиторії, коштує значно дорожче ніж банальний набір ключів на інтернет-сторінці або просто цікавий чи навіть корисний текст.

Як написати «правильну» експертну статтю? Пропоную 3 секрети, які використовую я.

Секрет 1: оптимальне SEO

Навчання на курсах, кілька років практики та співпраця з просунутими SEO-спеціалістами дали мені розуміння справді оптимального сео-включення.

Якщо пишу статтю без попередньо наданого завдання, то користуюсь такими правилами:

  1. Ключовий запит – один на статтю.
  2. Основний ключ – один раз у заголовку, в одному підзаголовку та кілька разів (2-3, залежно від обсягу матеріалу) по тексту.
  3. Основний ключ прописуємо також в alt-тегові картинок.
  4. Підбір LSI-слів та смислове їх розташування близько до головного ключа.
  5. Частотність вживання ключа (тошнота) – 3-4 %.

Вважаю, що цього достатньо, хоч і не слід забувати також про показники водності і ретельно вичищати написані тексти від стоп-слів та заїжджених висловів і кліше.

Про те, що таке ключові слова і що таке LSI-слова, які показники тошнотності та «води» можна вважати оптимальними, а також про ідеальний відсоток унікальності текстів я писала раніше.

Секрет 2: максимально корисне наповнення

Основні критерії експертної статті – користь, інформативність, актуальність та «розкладений по поличкам» матеріал.

Найцінніший, звичайно, текст, написаний саме експертом. У випадку, коли цим питанням займається копірайтер, він мусить детально розпитати про тему у знаючої людини. Ідеально, якщо є можливість перепитати, взяти консультацію, а потім – ще й дати готовий текст для перевірки на технічні моменти.

Бажано навіть в саму нудну тематику вносити нотки гумору, щоб читач побачив себе у тексті і зрозумів, що стаття писалась живою людиною з «людськими» потребами.

Я дотримуюсь таких основних правил:

  1. Простота. Одна стаття – одна тема. Мова повинна бути легкою і зрозумілою, без складних технічних термінів (звичайно, тільки якщо це не інструкція для пілотів надзвукових лайнерів). Не можна обійтись без термінів? Розшифруйте просто і зрозуміло.
  2. Цільова аудиторія. Уявіть свого читача. Хто він, чим цікавиться, як виглядає. Ведіть з ним розмову, намагаючись донести суть тексту і викликати на діалог.
  3. Мова. Розмовляйте мовою цільової аудиторії. Якщо потрібно – використовуйте сленг, специфічні інтонації і словосполучення. Вас повинні зрозуміти і прийняти у «свою пісочницю».
  4. Ритмічність. Щоб прочитане краще сприймалось, варто чергувати короткі та довгі речення, робити текст максимально ритмічним. Найкраще – просто прочитайте написане вголос. Вам подобається? Читається легко? Значить все вдалось.
  5. Новизна. Якщо навіть тема вже заїжджена і сотні разів описана, спробуйте подати її під «власним соусом».

Секрет 3: зручність читання та сприйняття

Найкорисніший текст із вдалим наповненням ключовими словами втратить цінність для читача, якщо він написаний «суцільним полотном». Не забувайте про заголовки і підзаголовки, про абзаци і списки.

Про те як правильно оформлювати текст на сайті, я детально описувала у попередній статті.

Якщо коротко, то я притримуюсь таких правил:

  1. Заголовки і підзаголовки. Використовуємо заголовки від рівня h1 до рівня h6, але у жодному разі не міняємо їх порядок (наприклад, після h1 може йти тільки h2, після h2 тільки h2 і h3, після h3 – тільки h2, h3, h4 і так далі).
  2. Абзаци. В абзаці не більше 2-3 речень (3-5 рядочків). Кожен абзац – завершена думка.
  3. Списки. Списки бувають нумеровані і марковані. Обирати вам, але всюди, де використовуєте перерахування більше двох елементів – послуговуйтесь списками. Зі списками текст виглядає більш логічним і довершеним, а ще – легше сприймається оком.

Важливий момент – виділення. Виділення важливих фраз (не ключових слів, ні у якому разі!) жирним шрифтом допомагає прочитати статтю «по діагоналі» ( а за оцінками експертів, саме так і читається більшість текстів) і зробити висновки: варто вивчати матеріал детальніше чи ні.

Як висновок

Експертна стаття – це те, що воліють бачити на своїх сайтах замовники і те що «подобається» пошуковим роботам. І хоч вартість таких текстів значно вища, ніж звичайних, попит на «правильний» матеріал не спадає, тобто завжди є до чого прагнути і чому навчатись.

Статті в тему:

Як знайти картинки потрібного розміру. Покрокова інструкція: просто, швидко, безкоштовно

Що таке LSI-копірайтинг, або Як підняти релевантність тексту в очах пошукового робота

Ключові слова: що це таке і яка їх роль у пошуку Googlе

Що таке «тошнотність» та «вода» в тексті і що цінують пошукові роботи на наших сайтах

Що таке унікальність тексту і якою вона повинна бути в ідеалі

Як зробити зі звичайної картинки мем. 7 простих безкоштовних сервісів

9 способів знайти картинки безкоштовно та прості методи для їх обробки

Як правильно оформити текст на сайті: що миліше оку і легше для сприйняття

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *