Що таке унікальність тексту і якою вона повинна бути в ідеалі
Унікальність тексту на сайті – це один з умовно-об’єктивних показників якості контенту з точки зору пошукової системи.
Для комерційних сайтів показник унікальності статей, розміщених на них, виходить на перше місце, оскільки пошуковики оцінюють тексти на предмет «новизни та користі» для читача у такій послідовності:
- Унікальність – процентний показник що визначає відсутність у тексті вже опублікованих в мережі (і проіндексованих пошуковиками) фрагментів.
- Користь –показник, що визначається за поведінковими факторами. Відсутність зайвої води та наявність відповіді на запити читача – гарантія того, що відвідувача сайту зацікавить матеріал, а система визначить текст як «корисний».
- «Природність» – текст має бути написаний «для людей», простою мовою, без штампів і канцеляризмів.
- Експертність. Якщо автор статті вміло оперує цифрами, датами, категоріями і термінами, система однозначно сприйме текст, як експертний.
- Оптимізованість для пошукових систем. Текст написаний з дотриманням правил SEO-оптимізації (входження ключових слів та фраз) допоможе привести на сторінки сайту нових читачів (клієнтів/покупців).
Що таке унікальність і якою вона повинна бути
Унікальність – це той наріжний камінь контент-маркетингу, який може або вивести ваш сайт в ТОП пошукових систем, або завести його в чорний список сайтів, які не індексуються.
Для вдалого просування в ТОП, опубліковані матеріали повинні бути не тільки корисними для читача та оптимізованими для пошукових роботів, але і обов’язково – унікальними.
100% унікальності – це ідеальний варіант.
Якщо опублікувати неунікальні статті (і зовсім неважливо, чи це повна копія якогось тексту, чи «нова» стаття, що складається з кількох фрагментів вже розміщеного в мережі матеріалу), то пошукові роботи заносять весь сайт в «бан» і тепер жодна сторінка не буде індексуватись. Тобто читач не знайде вас за ключовими запитами і побачить сайт тільки коли введе в рядок браузера повну назву (наприклад http://www.profi-text.rv.ua/).
Існують спеціальні програми, які визначають ступінь унікальності тесту. Одні ресурси пропонують перевірити текст он-лайн, інші вимагають скачування спеціальної програмки на комп’ютер.
Використовуються різні алгоритми пошуку і перевірки. Як правило, програма розбиває текст на шингли і шукає їх дублі у мережі. Деякі он-лайн ресурси долучають також смислову складову, коли враховуються вжиті слова-синоніми та словоформи.
Що таке шингл
Шингл – це фрагмент тексту, що складається з кількох слів. В деяких програмах розмір шинглу можна виставити вручну в налаштуваннях перевірки.
Для запуску процесу перевірки на унікальність, весь текст нарізається на шингли, які накладаються один на другий.
Наприклад, якщо довжина шинглу – 4, то текст «Унікальність – це процентний показник, що визначає відсутність у тексті вже опублікованих в мережі фрагментів» буде перевірятись на предмет плагіату за такою нарізкою:
«Унікальність це процентний показник»
«це процентний показник що»
«процентний показник що визначає»
«показник що визначає відсутність»
«що визначає відсутність у»
«визначає відсутність у тексті»
«відсутність у тексті вже»
«у тексті вже опублікованих»
«тексті вже опублікованих в»
«вже опублікованих в мережі»
«опублікованих в мережі фрагментів».
Вказана нарізка теж умовна, бо одні системи враховують прийменники, а інші – ні.
Висновок: чим коротший шингл, тим ретельніше здійснюється перевірка.
Та і окрім тільки шинглу, включається також смислова перевірка, коли неможливо визначити, що саме «не сподобалось»: система просто вважає ваш текст «списаним» у когось і все!
Висновок: писати гарні, корисні і оптимізовані тексти складно, бо щоразу це має бути щось нове і оригінальне, виказане «своїми словами» і пропущене «через себе».
Програми для перевірки унікальності
В мережі можна знайти багато програм і сервісів для перевірки тексту на унікальність.
Серед найбільш розповсюджених:
- Еtxt Антиплагиат (програма для скачування);
- Advego Plagiatus (програма для скачування);
- text.ru (перевірка онлайн);
- content-watch.ru (перевірка онлайн).
Я, особисто, користувалась ними усіма (замовник самостійно визначає ресурс, якому найбільше довіряє), але зараз віддаю перевагу останньому (content-watch.ru) і рекомендую його. Поясню чому.
Еtxt Антиплагиат та Advego Plagiatus – це програми, які пропонується встановити на комп’ютер (відповідно за посиланнями https://www.etxt.ru/antiplagiat/ та https://advego.ru/plagiatus/).

Плюси:
- можливість ручного налаштування довжини шингла;
- можливість примусового виключення з області пошуку певних сайтів;
- зрозумілість алгоритму перевірки.
Недоліки:
- низька швидкість обробки тексту;
- прив’язка до регіону (часто перевірка на унікальність з комп’ютера, з IP-адреси, локалізованої у Рівному і, наприклад, у Новосибірську дає різні результати);
- відсутність смислової перевірки, тобто досвідченому копірайтеру легко «обійти систему», маніпулюючи синонімами і словоформами.
Сервіси Text.ru та Content-watch.ru пропонують перевірити тексти на унікальність в он-лайн режимі.
Причому text.ru це зробить безкоштовно і навіть допоможе виявити орфографічні помилки та провести SEO-аналіз (визначить рівень «заспамленості» та «водності»). Це контент-ресурс одноіменної біржі копірайтингу і багато хто користується його послугами.

Content-watch.ru має обмеження на кількість добових перевірок (7 штук) та обсяг тексту, що перевіряється (до 10 тис символів з пробілами), проте у мене він викликає більше довіри.

Алгоритм перевірки невідомий, але дуже часто тексти, з унікальністю 100% по text.ru не є унікальними по content-watch.ru, а от перевірка у зворотньому порядку (тобто якщо по content-watch.ru вже маємо 100%) ніколи збоїв не давала.
Отже, якщо вам потрібно наповнити сайт цікавими і корисними матеріалами, не забувайте про унікальність контенту і пошуковики оцінять старанність.
Для мене завжди було «справою честі» вивести статтю на рівень 100% унікальності, навіть якщо по темі викладу вже все «писано-переписано», «казано-пересказано» і, здається, нічого нового придумати неможливо.
Такі матеріали завжди працюють на результат: приводять нових читачів і перетворюють їх на постійних клієнтів.
У наступній статті я спробую розповісти про «копірайтерські» штучки, які роблять текст унікальним, проте не додають йому ваги в очах пошукових роботів. Це корисно знати замовникам для перевірки роботи копірайтера.
Чи була ця стаття корисною для вас? Напишіть у коментарях, чи дізнались ви про щось нове?
Якими сервісами користуєтесь ви і в чому їх переваги?
А якщо хочете отримувати повідомлення про мої нові дописи – підпишіться на розсилку статей внизу сторінки.
Статті в тему:
Як правильно оформити текст на сайті: що миліше оку і легше для сприйняття
9 способів знайти картинки безкоштовно та прості методи для їх обробки
Як зробити зі звичайної картинки мем. 7 простих безкоштовних сервісів