Вартість послуг копірайтера. Як більше заробити в професії: три варіанта вирішення проблеми

Низькі ціни на контент: хто винен?

1.Психологія «халявщика»

2.Ілюзія «простоти» роботи копірайтера

3.Посередники

Як підняти свою планку: що робити?

1.Особистий бренд – це не тільки модно, але і вигідно!

2.Комплексна пропозиція – це завжди дорожче

3.Контент як бізнес. Нічого особистого

 

Чи можна безбідно жити заробітками копірайтера? Що це за професія і чим займаються люди, що пишуть для нас «по той бік монітора» я розповідала в попередній статті.

Вимог до професіонала багато. Завдань для вирішення – ще більше. Але ж чому такі зашкально низькі ціни на замовні тексти ми зустрічаємо на найбільших майданчиках, де тусуються замовники і виконавці – на біржах копірайтингу?

Зараз пригадую перше замовлення і перше завдання на біржі freelance.ua. Я тоді як початківець просиділа над роботою майже 3 години і заробила – аж 12,50 грн!

Які це були солоденькі гривенькі, не переказати, але чому опис товару для інтернет-магазину тоді оцінили у дві з половиною гривні і доручили роботу жовторотому новачку?

Низькі ціни на контент: хто винен?

Низькі ціни на біржах і недооцінку роботи копірайтера обумовлюють принаймні 3 причини.

1.     Психологія «халявщика»

Пост-радянський простір вирізняється особливим ставленням до розумової праці. Можеш помацати? Це чогось варте! А скільки коштує ідея, слова, фрази, думка?

Ми звикли завантажувати безкоштовно фільми і музику, користуватись піратськими програмами, то чому б не знецінити тексти? Адже це так просто! На клавіатурі літер не багато, знай собі – натискай потрібні комбінації.

2.     Ілюзія «простоти» роботи копірайтера

Інтернет кишить пропозиціями на кшталт «Бажаєте підзаробити? Всього 2-3 години на день і ви у шоколаді!». Це породжує високий наплив початківців у професію. Хто зна, чи буде людина займатись цим постійно і на професійному рівні, але конкурентне середовище на біржах копірайтингу вже створене, кожен хоче спробувати «легкого хліба» і скидає ціни, щоб отримати хоч якусь роботу.

3.     Посередники

Саме так. Якщо вдалось вийти на прямого замовника-власника сайту – це удача! На біржах, здебільшого замовляють тексти вебмайстри, які створюють інтернет-ресурси і наповнюють їх контентом. Розкрутка – це не їх парафія, текстів потрібно багато і бажано за копійки.

Це вже потім власник зрозуміє, що SEO-маячня виводить сайт у топ-10 пошуку, але не гарантує конверсії, а то і просто шкодить справі, бо відсоток відмов відвідувачів починає зашкалювати і сайт потрапляє під санкції пошукової системи.

Як підняти свою планку: що робити?

На противагу трьом причинам низької оцінки роботи копірайтера, пропоную три варіанти вирішення проблеми.

Отже, як копірайтеру-початківцю стати професіоналом і вигідно підняти власну планку цін?

1.     Особистий бренд – це не тільки модно, але і вигідно!

Соціальні мережі зараз майорять запрошеннями на вебінари з вибудови власного бренду-імені. В цьому є неабиякий сенс. Якщо про вас знатимуть не тільки на біржі, то і цінуватимуть як експерта. Але для самореклами мало імені та прізвища. Потрібні дії. І результати.

Для початку варто стати членом спільноти колег – зайти у відповідні групи. Також слід «ходити» по групам, де тусується ваша цільова аудиторія – підприємці, власники малого і середнього бізнесу. Причому не просто читати, що там пишуть, а активно коментувати, давати власні пропозиції і поради.

Корисно відвідувати заходи «в реалі», а не тільки в он-лайні. Так можна завести цікаві знайомства, роздати візитівки, розповісти про себе і свої досягнення.

Напевно, апогеєм розвитку власного бренду, можна вважати відкриття школи, започаткування авторського курсу, створення агентства. Навчаючи інших, сам вчишся. А коли навчив 5 людей, за тобою вибудовується залізобетонна стіна однодумців і підтримки.

До таких людей-зірок замовники вибудовуються в чергу і щедро платять, бо впевнені в результаті.

2.     Комплексна пропозиція – це завжди дорожче

Чим простіше ваше завдання з копірайтингу, тим воно дешевше. Зовсім інша річ, якщо окрім, наприклад, описів товарів на сайт, ви пропонуєте ведення блогу (написання корисних статей) та е-мейл розсилки – тут треба поглиблювати знання і практикуватись з різними сервісами розсилки та мати базові знання з маркетингу.

Замовник буде вам вдячний, якщо ви візьмете на себе ще й розміщення матеріалів на сайті, але для цього треба знати основи HTML-розмітки.

Дуже добре, якщо ви запропонуєте не просто якісні тексти, але і створення власне сайту – навіщо посередники? Почати можна з лендінгів – сайтів однієї сторінки для продажу окремого товару (послуги) чи групи однотипних товарів. І знову тут треба вчитись і вчитись і вчитись. Благо, матеріалів для перших кроків у побудові сайтів та лендінгів, достатньо у вільному доступі.

3.     Контент як бізнес. Нічого особистого

Третій варіант заробити на копірайтингу витікає з третьої причини низьких цін на біржах. Коли знаєш основи і «трошки більше середнього» можна спробувати себе у ролі посередника. Тут потрібно мати жилку підприємця, вміти аргументувати свою позицію, вміти швидко зав’язувати контакти, розбиратись у людях і стрімко приймати рішення.

Так роблять: реєструються на кількох біржах у різних ролях (замовник/виконавець), знаходять вигідного замовника з великими об’ємами завдань, шукають дешевих виконавців-початківців, що готові гарувати за копійки. Виконану роботу перевіряють (або ж і ні – це як пощастить) і здають замовнику. Різниця в оплаті лягає у кишеню посередника.

Ви впевнені, що копірайтинг зробить вас щасливішою людиною? А якщо ще й багатшою?

Обирайте свій шлях. Будь-який варіант потребує вкладення сил і енергії. Будь-який варіант вимагає постійного навчання і вдосконалення.

Якось один із «гуру» сказав:

«От що мені подобається в копірайтингу, так це те, що тут повністю відсутня конкуренція і нема верхньої планки для росту».

Від себе додам: конкуренція є тільки на біржі. Професіонали, що виросли з біржових коротких штанців – це колеги, для яких гарно оплачувана робота знайдеться завжди.

І хай щастить на цьому складному поприщі!

Статті в тему:

Рерайтер, веб-райтер, копірайтер: яка різниця? Визначаємось із термінами

8 правил кармічного менеджменту або основи практичного метаболізму у стосунках із Всесвітом

Універсальний солдат чи вузький спеціаліст: аргументи копірайтера на тему професіоналізму

Стиль і манера письма. Як копірайтеру не втратити себе

Чому не потрібно боятись конкуренції або принцип Парето в дії

 

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *