Ключові слова: що це таке і яка їх роль у пошуку Googlе

Ключові слова (або фрази) – це той місточок з допомогою якого відбувається взаємодія між інтернет-користувачами і власниками інтернет-ресурсів.

Коли перші хочуть знайти потрібну інформацію, то вводять у пошуковий рядок браузера запит (фразу, яка максимально точно характеризує затребувану тему) і як результат отримують перелік сайтів, де на думку робота-пошуковика міститься відповідь на поставлене питання.

Що таке «ключові слова»

Але як Googlе знає, ЩО потрібно показати в ТОП-10, щоб користувач отримав відповідь на свій запит? Вся хитрість – у ключових словах, які вживаються у певній кількості та певному порядку на сторінках інтернет-сайтів.

На перші сторінки пошукової видачі виходять веб-документи, тексти яких містять певні слова або фрази, що відповідають запитам користувачів. Пошуковими роботами враховується і кількість входжень ключових слів, і відповідність тематики сайту запитами та багато інших чинників, над поліпшенням яких працюють SEO-оптимізатори (є і така професія) .

Якщо текст відповідає тематиці ключових слів і їх використано достатнє число разів, пошуковики визнають веб-сторінку релевантною запитам. Тобто, роботи вважатимуть, що вона може дати користувачам потрібну інформацію, а отже, цю сторінку потрібно показати на верхніх позиціях в результатах пошуку.

Показники частотності ключових слів для вдалого просування сайту в ТОП-10

Комплекс заходів по оптимізації сайту з метою поліпшення його позицій в пошукових системах називається SEO-оптимізацією. Англійська абревіатура SEO розшифровується як «Search Engine Optimization», тобто «оптимізація для пошукових машин».

SEO-оптимізація включає не лише підбір правильних ключових слів, що відповідають тематиці сайту та конкретної сторінки, але і визначення частоти їх вживання в текстах.

На цьому етапі слід пригадати минулу статтю, де ми розглядали тошнотність, як показник якості будь-якого тексту. Отже, частота вживання ключової фрази (або слова) повинна бути не менша ніж 1%, але ні в якому разі не більша за 4%, інакше пошукові роботи сприймуть вашу сторінку як суцільний СПАМ і викинуть геть з результатів весь сайт.  При цьому враховувати треба всі словоформи головної фрази.

Для SEO-аналізу тексту розроблені програми, про які ми вже тут згадували, це відомий он-лайн ресурс Advego.ru , сайт про який я раніше не згадувала, але користувалась – Seotxt.com та автономна програмка «Textus Pro»(встановлюється на комп’ютер звідси).

Варто зауважити, що для українських текстів Advego працює некоректно, хоч українська мова є у переліку.

Способи вживання ключів у тексті

Ще кілька років тому SEO-спеціалісти, коли ставили завдання перед копірайтером, то чітко розмежовували, як потрібно вживати ключові слова:

  • Точно (чисто) – фраза вживається у тексті без змін. Наприклад, якщо потрібно використовувати словосполучення «автомобілі напрокат недорого» в точному входженні, то в тексті воно повинно видаватися саме так: «Ви можете замовити у нас автомобілі напрокат недорого» .
  • З прямим входженням – слова з ключової фрази використовуються у незміненому вигляді, але розділені знаками пунктуації. Наприклад: «Пропонуємо автомобілі напрокат – недорого, без застави.
  • З морфологічним входженням – слова можуть вживатись в іншому відмінку, числі, роді: «Пропонуємо різні марки автомобілів напрокат недорого».
  • З розбавленим входженням – в цьому варіанті ключове словосполучення використовується разом з іншими словами: «Пропонуємо автомобілі та мотоцикли напрокат недорого».
  • У синонімічному входженні – до слів або слова з ключової фрази підбирається синонім: «Пропонуємо машини напрокат недорого» або «Пропонуємо машини в оренду дешево».

З розвитком пошукових систем відпадає необхідність вживати ключі у прямому вигляді – розумні роботи «бачать» весь текст в цілому і розуміють про що йде мова.

На перший план виступає «читабельність» – текст повинен бути написаний для людей, має бути цікавим та корисним. Тепер ключі можна «розбавляти» та відмінювати як завгодно, аби в загальному текст гарно читався, єдина вимога, щоб головна фраза була вживана в межах одного пасажу.

Пасаж – це фраза, яка починається з великої літери і закінчується крапкою, знаком питання або оклику. Якщо після цих символів немає пробілу або наступне речення починається з маленької літери, то роботом все об’єднується в один пасаж, але ж ми розуміємо, що так грамотні тексти не пишуться.

Отже, завдання копірайтера ніби спрощується з технічної точки зору, однак ускладнюється в плані творчого підходу: вгодити потрібно всім!

Як вже було сказано, пошукові роботи «бачать» текст в цілому, тому важливо, щоб ключові слова розташовувались рівномірно. Оптимальним вважається, коли ключі вживаються через 250-400 символів.

Також роботи в першу чергу «дивляться» заголовки та підзаголовки, тому рекомендується розділяти текст на смислові блоки по 2 – 2,5 тис. символів з означенням їх теми (підзаголовками) і саме тут вживати «головні слова».

Як підбирати ключові слова для комерційних текстів? Для початку потрібно стати на сторону потенційного клієнта, а далі – уміло використовувати наявні програмні ресурси. Але про це ми поговоримо в наступних статтях.

Статті в тему:

Що таке «тошнотність» та «вода» в тексті і що цінують пошукові роботи на наших сайтах

Що таке унікальність тексту і якою вона повинна бути в ідеалі

Як правильно оформити текст на сайті: що миліше оку і легше для сприйняття

9 способів знайти картинки безкоштовно та прості методи для їх обробки

Як зробити зі звичайної картинки мем. 7 простих безкоштовних сервісів

Залишити відповідь

Ваша e-mail адреса не оприлюднюватиметься. Обов’язкові поля позначені *